Nytt ansvar internt førte til behovet for å sikre nye omforente krav som forenklet oppfølging, prioritering og samarbeid mellom forretning og IT. AdviseTech ledet det operasjonelle sporet med fokus på å sikre riktig driftsoppsett, samt etablere tydelige roller og ansvar.
Hensikten med AdviseTech sitt bidrag i prosjektet var å sikre riktige krav samt etablere nye rammer for driftsmodellen
- Definert modell for ansvar i drift og oppfølging av kvalitet i digitale tjenester i selskapet
- Definerte kvalitetskrav for de viktigste kundetjenestene til selskapet
- Sikret rammer for riktig driftsmodell i leverende team
- Økt fokus på overvåking, alarmer og feilhåndtering samt kvalitetsoppfølging
- Etablert internt vaktordning i samarbeid medansatte, ledelse og fagorganisasjonen
God fasilitering, tydelig kravstilling og endringsledelse bidro til varig verdi for kunden
Gjennom tydeligere krav, tilpasset driftsoppsett og nye måter å jobbe på har selskapet sikret
- Sikret fokus i organisasjonen på de viktigste tjenestene som leveres
- Tydeligere ansvar i forretning som kravstiller og ansvarlig for kvalitet i løsningene gjennom god prioritering
- Sikret felles forståelse mellom IT og Forretning på kvalitetskrav på tjenestene
- Forbedringer i prosesser rundt feilhåndtering
AdviseTech har erfaring med endringsledelse i komplekse organisasjoner
Kunden ønsket å sikre en god prosess for å etablere ny operasjonell modell som sikret driften internt. Med tung erfaring med endringsledelse, IT-organisasjoner samt lang erfaring med å bygge nye måter å jobbe på i komplekse organisasjoner, ble AdviseTech valgt inn for å lede dette trygt i havn.
Om kunden
Stort nordisk finans og forsikringskonsern med tjenester i Norge og Nord-europa.