For å nå målet om raskt og optimalt utbytte av løsningen, valgte Komplett å hente inn ekstern kompetanse for å bygge et sterkt mottaksprosjekt
Det ble lagt ned mye arbeid i kartlegging av ulike brukergrupper og hvordan innføringen av ny løsning ville påvirke ansvar, oppgaver og prosesser. Endringsarbeidet omfattet også tett involvering av Komplett sin innkjøpsorganisasjon.
Omfanget av bistanden var hovedsakelig endringsledelse, men inkluderte tett oppfølging av Relex sine leveranser og tett samarbeid med innkjøpsteamene.
Vi har bistått Komplett med innføring av forretningskritisk software for optimalisering av innkjøpsfunksjonen
Komplett var avhengige av at organisasjonen endret måten de jobbet på for å utnytte ny løsning på best mulig måte. AdviseTech ble engasjert i mottaksprosjektet med overordnet ansvar for kommunikasjonsplan, innvirknings- og forventningsstyring, opplærings- og utrullingsplan, samt identifikasjon av interne suksessfaktorer. AdviseTech hadde også ansvar for utarbeidelse av rollebeskrivelser og ansvarsmatriser.
Tydelig fokus på endringsledelse og kommunikasjon har skapt følgende verdi for Komplett:
- Raskere bruk av ny løsning
- Bred involvering av brukere og interessenter
- Bedre bevissthet rundt datakvalitet
- Økt prosessforståelse
- Bedre leverandøroppfølging